Som företagare så är det inte bara att driva någon form av affärsverksamhet utan det ska vara personalhantering och man ska se till att det är ordning och reda på kontoret och på företaget. Man ska kunna mycket som företaget i alla fall från början, man lär sig allt eftersom och man kanske inte blir expert på allt men man får en bra överblick inom många områden.

Om företaget växer och det blir fler medarbetare och större kontor så kanske man bör kolla över rutiner och annat som har med kontoren att göra. Det kanske inte fungerar att var och en städar sina kontor utan man bör ta in hjälp utifrån för att få det hela att fungera. Genom att anlita ett städföretag som ser till att det ser snyggt ut på kontoren gör att personalen kan fokusera på det dom är anställda för, att göra sitt jobb.

Visst, det gäller ju att personalen håller en viss ordning ändå så att det inte blir kaos på kontoret. Men det hjälper till att varje vecka få papperskorgar tömda och övrigt städat som golv och toaletter och lunchrum. Annat som kan ställa till det på kontoret är tillgången till papper och pennor och annat kontorsmaterial, det gäller att någon är ansvarig för att förbrukningsmaterial finns på företaget. Det kan fungera med ett löpande schema vilken som är ansvarig, månader, halvår eller år spela kanske ingen större roll, huvudsaken någon ansvarar för att kontorsmaterial köps in när det tar slut.